onsdag 22 juni 2011

Kapitulering

Jag vaknade sju i morse och svetten rann redan i pannan. Niklas sov lugnt vidare bredvid mig med ett rofullt ansiktsuttryck, det är som att han kan välja att strunta i att det är miljoner grader varmt, att det surrar mygg nära hans öra och att hundar skäller som galningar utanför fönstret. Jag däremot fick genast nog och masade mig upp ur sängen och ner till poolen på en gång. Fast man får inte bada innan klockan åtta, så istället duschade jag kallt, satt och hoppades på blåst. Tillslut tröttnade jag och gick bort till affären för att morgonhandla. Redan klockan nio var jag tillbaka och hoppade i poolen, simmade tjugo vändor och duschade av mig kloret.

Niklas steg upp strax efter nio och gjorde lite styrketräning på rummet, då måste jag pyssla med något för han tycker det är pinsamt om jag ser på. Han sa att det kändes som att träna i en bastu och vi kom överens om att ifall det kostade mindre än 10euro om dagen skulle vi skaffa a/c. Som ni som läser märker är ju värmen och myggen på rummet nästan det enda jag tänker på, vilket förtar det underbara med att befinna sig i Grekland en aning.

Sex euro! Vi behöver bara skära ner på matköp någon dag i veckan för att med god marginal ha råd, så otroligt värt! Nu är klockan 12.15 och vi ligger i ett normalsvalt rum och vilar. Niklas håller på att somna igen, när det är varmt verkar han behöva lika mycket sömn som en katt.

Vi har bestämt oss för att ha en riktig skuggdag, vila huden lite. Fast vi har varit duktiga varje dag, ingen har bränt sig, mer än att man får lite röda axlar och ansikte. Att bada kan man ju dock inte låta bli, vi har redan lekt i poolen, om fyra timmar eller något ska vi till havet och idag ska vi också uppdatera bloggen med bilder och text som vi fotat/skrivit de senaste dagarna, alltså detta du läser just nu. Vi har inte gratis internet, så vi kan bara publicera inlägg ibland, men vi pysslar offline dagligen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar