onsdag 6 juli 2011

Greksalladens dag

Vi gör ju inte så mycket mer än att bara ta det lugnt och har det sjukt mysigt. Så att skriva om dagarna kan bli lite upprepande. Typ, idag sken solen, detta har vi ätit och vid den tiden gick vi upp. Idag till exempel har vi ätit två omgångar utav Greksallad, en av gångerna stekte Niklas vitlöksbröd till, det var tokgott!


Något som sticker ut lite är att jag i natt vaknade av en smärta i ena axeln. Jag försökte somna om men kunde inte slappna av då det var så obehagligt. Jag fick ju som de flesta vet en blodpropp i lungan i vintras och den gav sig tillkänna genom att det strålade smärta ner från min vänstra axel ut i armen. Nu i natt blev jag lite rädd att det skulle hänt igen, jag tänkte på att jag inte har någon försäkring och kände mig dum. Sen fick jag en tvångstanke att jag kanske inte skulle vakna igen om jag somnade, tillslut väckte jag Niklas och vi låg och kramades tills jag i alla fall lyckades somna.
mmNär jag vaknade var det lugnt, denna gång följdes inte en obekväm natt av smärta av en morgon utav andnöd. Tack och lov!

Senare…
Det verkar som att städtanten har råkat slänga Niklas fototidning. Han har haft som plan att läsa precis hela, i sakta takt under hela semestern… Det känns lite som att man inte kan vara arg på någon som har som jobb att byta ens lakan. Men lite ledsen kan man ju ändå bli och kanske lite irriterad.

Ps. Det måste finnas miljarder av syrsor på Rhodos, här spelar/gnisslar de dag som natt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar