torsdag 21 juli 2011

For f*ck sake...

Vi tänkte att vi skulle leva lite lyxigare de två sista dagarna. Liksom fira av resan. Så vi bokade det lite dyrare rummet på ett hotell vid namn Rhodian Sun, inklusive; frukost, kylskåp, a/c, kabel-tv och transfer till flygplatsen. Bilderna från stället visade en liten oas av palmer som ringade in en fräsch byggnad, med en enorm turkosvattnad pool vid sidan av.

Vi satte klockan på åtta i morse för att hinna med en buss halv nio. Men så blev vi lite osäkra på om nån buss skulle komma och istället blev det lift med en schysst gubbe till Rhodos stad, varifrån vi krånglade oss till hotellet, som låg öde ute i ingenstans 2 km från flygplatsen.
mmDär möttes vi av en mumlande man som till slut gav oss en nyckel och vi blev eskorterade till en mörk korridor som verkade ligga under jord, men så var där inte städat… så vi fick gå en trappa upp och visades in (och lämnades fort) i en skitigt beigemålat rum, med två sängar och en ”fåtölj” i galon. Ingen a/c, ingen tv, inget kylskåp…
mmSå jag vände och gick ner till receptionen och sa att vi fått fel rum, som svar fick jag ”only two days, it`s allright…” och jag svarade, ”noooo it´s not”, sen följde fem minuter av att bli ignorerad och stirrad surt på. Till slut blev jag iaf visad till ett nytt, men precis lika sunkigt rum där en 15tums tjocktv var upphängd i ett hörn och ett kylskåp, stor som en micro, låg i ett annat.
mmOch så tvekade killen och sa, ”this is for special guest, must wait and see if they cancel today”, jag såg mig omkring lite och log sen mot honom och sa typ, ”ja, ja bara vi får va vi betalar för, it dosen´t have to be this room…”

Aja, jag ska lugna ner mig med klaget, det var i alla fall det rummet som efter tjat om att vi skulle nöja oss med det gamla tillslut blev vårt. Även detta rum har en fantastisk galonfåtölj, både bekväm att sitta i och lätt att torka av!

Just ja och vid poolen står det stora hinkar med döskallevarningar på.
mmMen detta grishotell drev oss i alla fall tillbaka till Rhodos stad, där vi spenderade sju mysiga timmar i den medeltida stadskärnan (Europas största), käkade massa gott och drev runt. Oh och innan så gick vi ner till vattnet, genom massa odlingar och jag badade i det blåaste havet vid ”paradisio beach”, vilken var fullkomligt folktom och najs, medan Niklas fotade och svettades.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar