onsdag 29 juni 2011

En seg dag

Igår hade vi en ganska jobbig kväll, telefonautomater som käkade upp massa pengar, fel sorts lakrits, löskokt ägg, krångel med datorn när vi skulle uppdatera bloggen… jävligt va? Det är vidden av ens problem när man är på semester. Så otroligt töntigt att ens beklaga sig, därför gör vi icke det. Öhöm…

Idag har vi varit på hotellfaciliteten hela dagen. Vi har badat, städat på rummet, ätit ännu en omelett och alltså inte slösat en cent på något onödigt i en affär. Det har vi medvetet undvikit, för att ha råd att käka ute för första gången (på riktigt, alltså ett varsitt mål mat), men nu tror jag att vi håller på att fega ur.
MMEfter att ha badat, solat och läst vid poolen idag så började vi dricka sådana där goda drinkar igen. Jag blir ungefär lika mätt på dryck som på mat, så nu, två timmar senare känns det ytterst omotiverande att tänka på restaurangbesök, Niklas har dessutom redan gjort en baguettemacka som han kalasat i sig… men klockan är bara 19.26, kanske blir vi massa hungriga snart.
MMEn halvtimma efter att ha skrivit detta somnade jag, utslagen på sängen. Niklas satte sig med min dator och spelade memory. Sedan vaknade jag klockan nio av att min mobil pep minipillerdags… Vilket hålligång! Så vi spolade planerna på att röra oss ute bland folk, kokade soppa och kröp upp i sängen igen. Detta är den första dagen på hela resan som vi inte gått utanför hotellgrindarna, ”for relaxing times…” Det låter och är lite deprimerande kanske, men ganska skönt också. Niklas är underbar, hade det varit han som däckat i sängen när vi skulle ut och käka för första gången hade jag morrat i dagar, han sa bara att jag var söt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar